Opowieści Pand - Praca nr2 ''Uczona Emily''


Przedstawiam opowiadanie nr2:
 ''Uczona Emily''
"Stary domek, z drewna, w którym schody, stare jak beton skrzypią przy wchodzeniu na nie. Są jednak one schodami do mojego królestwa. Tak, właśnie tam mieszkam.
Rodzice nie mieli pieniędzy, by wynająć większego domku, bez grzyba na ścianie. Ja jednak się cieszę, bo mam prawdziwych przyjaciół. Oni fascynują się moim domkiem. Zazdroszczą mi. Ale ja im chyba bardziej. Mieszkają w blokach, w  pięknych mieszkankach, w którym jest bezpiecznie, ciepło, miło. Mój pokoik znajduje się na strychu. Boję się, że spróchniałe drewno spadnie mi na głowę. Nie chcę, żeby coś złego mi się przytrafiło. Ale pewnego dnia..
Byłam w swoim pokoju. Leżałam na łóżku, czytając książkę. Miałam jej dość, ponieważ mówiła tylko o samych dobrych rzeczach. Wolę książki przygodowe. Podeszłam do mojej ''biblioteczki'', odłożyłam książkę. Nagle regał zaczął się przesuwać. Ten regał zgniótł mi biurko! Podłoga zaczęła piszczeć, jakby kot jadł właśnie myszkę. Przed moimi oczyma pojawiło się małe pomieszczenie. Wiedziałam, że jeśli tam wejdę, mogę  stamtąd nie wyjść. Ale jednak to pomieszczenie tak kusiło. Nie mogłam się opanować. Szybkim krokiem weszłam do pomieszczenia, a regał się zasunął. Zaczęłam płakać jak niemowlę. Ktoś położył rękę na moim ramieniu. Szybko się odwróciłam. Stała tam piękna Panda. Kobieta, o szklanych oczach, włosów jak ogień.
- Witaj, Emily. Nazywam się Dorofi - powiedziała nieznajoma mi Panda.
- Kim pani jest? I skąd pani wie, jak się nazywam? - Bałam się wszystkiego.
- Nie bój się, Emily. Jesteś w Rajskim Świecie. Będziesz koronowana na Uczoną Emily - apelowała do mnie Dorofi.
- A co robi Uczona??-  Zadałam kolejne pytanie.
- Uczona uczy  inne Pandy, które potrzebują pomocy. Wybraliśmy ciebie, bo jesteś mądra, rozsądna, jesteś normalna - uśmiechnęła się do mnie.
Pasowanie trwało dwie godziny. Rodzice nawet nie zauważyli, że zniknęłam. Od teraz, jestem Uczoną Emily, która jako nastolatka, została wybrana, by chronić świat przed złem.
Koniec."

"Opowieści Pand" >>>klik
(Jeśli się Wam spodoba, proszę napiszcie o tym w komentarzu).

0 komentarze:

Related Posts with Thumbnails
 

Konkursy ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)